Pages

Sunday 8 September 2013

Anda Boleh Mendaki di USM

Hari ini genap seminggu aku bergelar mahasiswa USM. Dan hari ini juga aku tahu sesuatu keunikan di Kampus Induk USM di Pulau Pinang ini.
Petang tadi aku berjalan-jalan di kawasan desasiswa (asrama di USM) bagi lebih mengenali kawasan tersebut.
Niat untuk berjalan-jalan di sekitar kawasan ni timbul apabila aku terlepas aktiviti pada pagi tadi iaitu program bersama Naib Canselor USM di Taman Rekreasi. Aku nak tahu gak, di mana taman tu..tak pernah tau pun.
Akhirnya pada petang tadi, aku dan kawan-kawan aku 'menjelajah'. Rupa-rupanya ia bukanlah taman rekreasi yang biasa. Lengkap dengan aktiviti mendaki bukit.
Dari atas bukit, kami dapat melihat pemandangan di sekitar Pulau Pinang. Tak sangka tempat sebegini ada di belakang desasiswa di mana tempat aku menginap selama ini. Bagi aku, kawasan ini memang sesuai untuk kita menenangkan fikiran setelah tension belajar. Ditambah dengan pelbagai tumbuh-tumbuhan seperti pokok pisang, pokok durian, pokok getah dan lain-lain yang aku tidak tahu namanya.






No comments:

Post a Comment