Pages

Saturday 13 April 2013

alhamdulillah..kenangan bersama ustaz Azhar Idrus

Ustaz Azhar Idrus sedang menjamu selera
bergambar dengan adik Prof Dr. Mohaideen yang juga pelakon
12.4.2013
masjid Andalusia Bandar Laguna Merbok 
indahnya Islam
menayangkan video hasil karya pelajar KMTK
Hari yang bermakna dalam hidup aku...idola aku selama ni muncul kat depan mata aku iaitu Ustaz Azhar Idrus. Permulaannya aku hanya mampu tengok banner di tepi jalan dan dalam laptop kawan aku...dalam hati,rasa teringin nak pi... Selama ni tengok kat Youtube ja.. and then sorang pensyarah ajak aku dan kawan aku untuk tolong dia handle ceramah ustaz tu...sebab dia AJK kat masjid tersebut..macam mengantuk disorong bantal...kami pun terima... selepas macam halangan yang kami lalui,akhirnya semalam aku dan kawan aku dapat menghadiri ceramah beliau... dah la dapat pas Urusetia,memang aku dan kawan aku guna sebaik2nya peluang tersebut untuk mendekati beliau.... sambutan memang sangat..sangat..sangat...sangat meriah dan menggalakkan! sampai aku kena sembahyang kat atas tanah bersejadahkan baju T-shirt yang aku beli kat situ...memang best...terasa betapa kuatnya umat Islam waktu tu sampai sanggup sembahyang kat atas tanah....masjid tak muat,melimpah2 orang yang datang...inilah fenomena yang hebat,mengalahkan artis2.. then,daha selesai ceramah..dan sembahyang Isyak,ustaz disediakan dengan jamuan di sebuah bilik...yang ada semua imam2,bilal..AJK masjid...tapi kami berdua cuma pelajar kolej..semuanya rezeki Allah yang mengurniakan kami pas Urusetia,betapa seronoknya aku...dapat tengok idola aku makan,melawak...dan macam2 lagi beliau bercerita tentang hidupnya... walaupun begitu,kami tak dapat bergambar dengan beliau ats sebab kesuntukan masa...sedih2...mungkin tak ada rezeki...apa2 pun...alhamdulillah!bersyukur dipilih Allah untuk menghadiri majlis ilmu oleh pendakwah yang terkenal di Malaysia,aku harap aku dapat berjumpa dengan Ustaz Azhar Idrus lagi.... itu HARAPAN AKU,insyaAllah...
aku dan kawan aku sedang bersiap untuk menayangkan video hasil ciptaan kami
ustaz sedang memberikan ceramah
gambar aku dan kawan aku bersama ustaz Azhar Idrus...ini saja yang mampu, tapi cukup sebagai kenangan bersama beliau 

1 comment:

  1. Alhamdulillah. Terima kasih atas bantuan awak bertiga.

    ReplyDelete