Pages

Thursday 25 April 2013

Jangan gunakan ayat-ayat Allah untuk memerli

Baru-baru ni waktu aku online facebook..aku ada ternampak seorang perempuan post satu gambar..ganbar lelaki pakai seluar pendek,pastu dia tulis
 "haaa...duk kata pasal aurat perempuan ja,ni lelaki pun sama..kena tutup aurat gak..MOHON TERASA!"

ok..berdasarkan apa yang aku baca,aku rasa macam dia cuma nak perli lelaki ja...dengan tanda '!' siap...cam marah ja...
apa-apa pun kita bersangka baik,niat dia ikhlas nak menegur kerna mungkin ramai yang asyik peka terhadap aurat perempuan tapi dalam masa yang sama lelaki kita abaikan...

aku sebagai seorang lelaki pun setuju dengan apa yang dia post...just kena perbaiki dari segi ayat dan cara menegur...Islam menyuruh kita menegur dengan hikmah dan baik,tanpa mengaibkan dia dan bersabar serta berdoa...
kadang2 ada juga yang menggunakan hadis2 dan ayat al-Quran untuk memerli..masing2 boleh fikir,ingatlah SETIAP AMALAN KITA BERGANTUNG PADA NIAT. kalau bukan kerna Allah,mungkin tak dak apa yang kita dapat...

ikhlaskan diri dalam menegur,mudah2an ada perubahan buat kita sebagai umat Islam...in shaa Allah..

sentiasa mengajak ke arah kebaikan

No comments:

Post a Comment