Pages

Tuesday 14 May 2013

adakah solat kita diterima?


SETIAP APA YANG KITA PAKAI KITA PERLU TELITI BETUL2…BOLEHKAH IA DIPAKAI KETIKA SOLAT?
Dulu, aku minat pakai baju yang hardcore…gambar ntah tehapa-hapa… then, da la sorang kawan aku tegur… “kat baju hang tu ada lambang Nazi…try tengok betul2…”
Aku pun perhatikan betul2 pada design baju aku yang bergambar tape dan dvd…dalam gambar tape tu ada terselit simbol Nazi… memang tak dinafikan, baju tu pun siap ada perkataan death la.. ghost.. Friday the 13th..macam2.. jahil lagi waktu tu…memang tak leh pakai waktu solat…
Apa2 pun..kita fikir, kita solat itu menghadap Allah s.w.t…berpakaian biar sopan…tidak melambangkan agama lain…dan tiada sebarang benda yang tak elok la…
bukan sahaja ketika solat, tetapi juga ketika dalam kehidupan seharian...amalan2 seperti disebutkan tadi perlu diamalkan...

Nak lebih lagi tanya ustaz, aku hanya dapat bagi korang fikir ja..
Kadang2 kita tengok kat logo n simbol aPa2 kelab bola sepak ada salib dan lain2….macamana dengan solat kita?

No comments:

Post a Comment